"Colofon"-"Colofón"de André Cruchaga (traducido al rumano por Elisabeta Botan)

André Cruchaga 
                                                     

   


                                                             COLOFÓN




Pese a los ahogos, voy con la sombra de la herrumbre sobre los hombros:
aúlla el perro de la soledad,  los ahoras que se quedaron como las vacas flacas
de la parábola (a mitad del sueño los retumbos de la agonía.)
—He aprendido que aún los rastrojos no son eternos en los ojos;
desconozco los sentimientos ajenos, aunque ellos lleguen hasta el cuello:
un día, —después de superar los atavismos— sobreviviré en la alternancia
del vuelo: dormí creyendo que el horizonte no tenía hojarasca y era firme,
y así emprendí esa larga jornada de gaviotas.
Mi memoria es otra cruz semejante a los candiles oscuros de la sed:
hay días desmedidos donde se acumulan todos los dolores (dejo al tiempo
que seque esta lágrima, desnuda como el arpón que entra al pecho.)
No te fíes —me digo en medio de mis ahogos— ningún juramento se sostiene
en el aire: luego, quito el espejo huérfano colgado de la pared.


Barataria, 18.V.2013




COLOFON





În ciuda sufocărilor, umblu cu umbra ruginii pe umeri;
urlă câinele singurătății, prezenturile care au rămas precum vacile slabe
din parabolă (la jumătatea visului mugetele agoniei)
- Am învățat că până și gozurile din ochi nu sunt eterne;
nu cunosc sentimentele celorlalți, chiar dacă ele îmi ajung până în gât:
într-o zi - după ce voi depăși atavismele - voi supraviețui în alternanța
zborului: am dormit crezând că orizontul nu avea frunziș și că era neclintit,
și așa am început această lungă zi a pescărușilor.
Memoria mea e o altă cruce asemănătoare candelelor întunecate ale setei :
există zile nemăsurate în care se adună toate durerile (las timpul 
să usuce această lacrimă, goală precum un harpon care intră în piept.)
Să nu ai încredere,  mi-a zis în mijlocul sufocărilor mele  nici un jurământ nu se susține 
în aer: apoi, iau oglinda abandonată pe perete...

Barataria, 18.V.2013

Comentarios